Вперед,другари !
Да подкрепим нашата красива любимка,защото женския тенис е за жени,а не за травестити и черни маймуни !
Deja vu със златни обувки
"Ф. Алгемайне", 2005-06-21 16:04:49
Когато Мария Шарапова открие във вторник - в "деня на дамите" според традицията на "Уимбълдън" - официално надпреварата при жените на "Ол Инглънд лаун тенис чемпиъншип" с мач срещу испанката Нурия Лагостера Вивес, вече ще бъде очевидно, че 18-годишната рускиня е "златното момиче" на тениса.
Подобно на швейцарския изключителен майстор Роджър Федерер, тя ще стъпи на "свещената трева" в югозападен Лондон с тенис обувки с 24-каратово златно покритие. Говори се, че общият обущар на двамата миналогодишни победители на "Уимбълдън" е вложил в разработката на ексклузивния модел 750 000 евро.
Но не само за американския гигант за спортна екипировка "Найки" никоя цена не изглежда прекалено голяма за високата 1.83 метра дългокрака блондинка. Благодарение на другите й партньори "Колгейт-Палмолив", "Принс", "Майкрософт", "Хонда", "Пепси-кола", "Моторола", "Кенън", NEC, "Парлукс фрагрансис" и TAG Heuer роденият в Сибир и израснал във Флорида почасов модел получава годишно 22.5 милиона долара от рекламни приходи.
Само Андре Агаси, който този път отсъства от партито на тревата заради упорита контузия, получава в тениса повече извън кортовете: 27 млн. долара. Сред професинолните спортистки Мария Шарапова отдавна е самотна на върха. Американката Серина Уилямс беше победена от рускинята миналата година не само на финала на "Уимбълдън". Тя получава и около 7 млн. долара по-малко - въпреки че е спечелила шест титли от Големия шлем повече от Шарапова.
След изненадващия триумф на рускинята миналата година маркетинговите експерти смятаха, че до края на кариерата си тя може да получи от рекламни ангажименти 150 млн. долара; както се оказа още в първата година след големия успех, една доста предпазлива прогноза. Междувременно нейните мениджъри от IMG изказват предположения, че един ден тя може да се изкачи до нивото на един друг клиент на IMG - Тайгър Уудс (70 млн. долара рекламни приходи).
"Мария е на път да се превърне в икона", твърди нейният агент Макс Айзенбъд.
Нищо чудно, че неговата клиентка се възприема не само като тенисистка, а и като бизнес дама, която наистина грейва, когато се превъзнася по своя собствен парфюм. Но за да може да се изкачи в лигата на рекламните икони, тя трябва да печели - а това беше проблем напоследък. Само една титла през първата половина на 2005 г. не е добра препоръка въпреки баланса от 32 победи и шест загуби.
Пораженията, скитническият живот и сгъстеният календар повлияха видимо на нервите на Шарапова. Тя казва, че се чувства уморена, за да заяви веднага след това, че не е изтощена. В интервютата отговаря все по-често едносрично. Отношенията й с руските колежки също са повече от напрегнати.
Миналогодишната победителка от "Ролан Гарос"Анастасия Мискина заяви след загубата си на WTA Championship през ноември в Лос Анджелис, че в никакъв случай не би играла заедно с по-младата си сънародничка за "Фед къп": "Ако тя играе, няма да ме видите."
Виновен е бащата Юри, който непрекъснато пътува с Мария и в съответствие с тъжната традиция на тенис бащите винаги се меси по време на мачовете със съвети на висок глас.
"Той се прави на луд, би скочил на корта, ако можеше", ругаеше Мискина.
Тук несъмнено играе роля и известна завист, защото за многото рускини в световния елит е изключително важно да бъдат номер едно в родината си. В момента такава е Мария Шарапова. Но за да остане там, тя трябва да защитава много точки на "Уимбълдън", което не е лека задача.
"За мен това е връщане вкъщи, описва Шарапова третата си поява на "Уимбълдън". Научих се да печеля от трудни позиции."
На тазгодишния "Уимбълдън" тя ще може да докаже напредъка си.
"Франкфуртер Алгемайне Цайтунг"
Превод: в. "Дневник"