1995 Chevrolet Camaro Z28 - 5.7 V8
tridant написа:Дели, това няма изхранване
Германски автопроизводители връщат награди сред разрастващия се скандал с нагласена класация
Водещите германски автомобилни производители Daimler, Volkswagen и BMW заявиха, че ще върнат получените награди за нови модели "Жълт ангел", които се връчват от списанието Motorwelt на най-популярната германска автомобилна асоциация ADAC (Аllgemeine Deutsche Automobil-Club). Това става в разгара на скандала, избухнал миналия месец, когато от списанието признаха, че са допуснали грешка при обработката на гласовете, чрез които се подрежда престижната класация.
След това разкритие през януари оставка подаде шефът на комуникационния отдел и главен редактор на Motorwelt Михаел Рамщетер, а изпълнителният директор на ADAC Карл Обермайер нареди пълно разследване на случая.
В понеделник президентът на асоциацията Петер Майер също се оттегли, а няколко часа по-късно бяха публикувани резултатите от независимата проверка на Deloitte, според които редът на четири от първите пет места в класацията за автомобил на 2014 г. са били манипулирани.
При обявяването на резултатите от Motorwelt твърдяха, че колата на годината – "Фолксваген Голф" – е получила 34 299 гласа. Разследването на Deloitte сочи обаче, че това число е силно увеличено и реалните гласове са били едва 3271. Според одиторите има доказателства за "умишлена манипулация", както и за технологични дефекти при обработката на данните. Тъй като са забелязани сходства с начина, по който са били формирани класациите през последните години, предстои да се направят проверки и на процесите от 2005 до 2013 г.
От "Фолксваген" веднага обявиха, че ще върнат наградата за 2014 г., а от Daimler съобщиха, че се отказват не само от последното, но и от отличията, получени през последните няколко години.
"Наградите на публиката са много важни за Daimler, тъй като отразяват общественото мнение. Задължително условие за това е гласовете на читателите да са били събрани по коректен начин. Това обаче явно не е случаят при "Жълтия ангел", заявиха от компанията.
Скандалът нанесе тежък удар върху репутацията на ADAC, която се смяташе за една от най-уважаваните автомобилни институции. Нейните служители, наричани "жълтите ангели", оказват помощ на закъсали автомобили 24 часа в денонощието на цялата територия на страната. Освен с коли за пътна помощ, те разполагат и с хеликоптери за оказване на спешна медицинска помощ.
"Това е най-сериозната криза в нашата 111-годишна история", коментира вицепрезидентът на ADAC Аугуст Маркл, който ще поеме временно поста на президент след напускането на Майер и до следващите общи избори през май. Той обеща мащабни реформи, чрез които да се отговори на критиките за надути цени за услугите на асоциацията и неуместно използване на нейните хеликоптери от страна на висши служители.
Германският министър на правосъдието Хайко Маас заяви, че ADAC трябва да бъде реформирана. "Настоящото устройство на организацията е довело до тези грешки. То трябва да се промени", коментира Маас.
От избухването на скандала хиляди германци са напуснали асоциацията, наброяваща 19 милиона членове.
Осем редки автомобила пропаднаха буквално, след като като в пода на една от изложбените зали на американския национален музей на автомобилите "Шевролет Корвет" се отвори огромна яма.Музеят се намира в американския град Боулинг-Грин, щата Кентъки. Инцидентът е станал рано сутринта, когато в музея все още е нямало никого. Шест от пропадналите коли принадлежат на музея, а други два - ZR1 Blue Devil 2009 г. и ZR-1 Spyder 1993 г. са били изложени временно от компанията "Дженеръл Мотърс", която държи марката "Шевролет".
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта