През 2008 г. ФИА въведе правилото лидерът след първия и втория ден да води колоната съответно във втория и третия. Това бе направено с цел да се подобри интригата, но резултатът бе по-скоро обратен - пилотите редовно връщаха газта в края на първия, понякога и на втория ден, за да си осигурят по-добра стартова позиция, естествено за макадамовите състезания. Но това, което наблюдавахме днес в Йордания, не се бе случвало никога досега.
След като Мико Хирвонен (Ford) отпадна още вчера и Себастиен Льоб (Citroen) се откъсна на половин минута в челото, крайният победител в рали „Йордания" бе до голяма степен ясен. Вторият пилот на Ford Яри-Мати Латвала обаче имаше известен шанс да се пребори с французина, тъй като вчера от Citroen допуснаха грешка и Себастиен Ожие (Citroen Junior) излезе на втора позиция, само на 3,1 секунди пред него. Световният шампион трябваше да чисти отсечките, втората стартова позиция трябваше да е за неговият съименник и сънародник, а Латвала можеше да контраатакува от трето място. Редът на стартиране обаче съвсем не бе такъв.
Първо Себастиен Ожие се забави с пет минути в сутрешния сервиз, като причина за това според Citroen Junior бе повреда в електрониката на C4 WRC. Това обаче означаваше 50 наказателни секунди и съответно пети стартов номер. Като видяха какво се случва в сервизната зона, от Ford инструктираха Мико Хирвонен да излезе десет минути по-рано от сервиза и да се чекира шест минути по-рано на контролата за първия етап тази сутрин. В резултат финландецът, който се върна по системата „супер рали", мина пред Латвала и можеше да му чисти отсечките. Стратегическата битка обаче продължи. Ожие се появи на контролата за същата отсечка с осем минути по-рано и по този начин получи първи стартов номер, което осигури „чистач" и за Льоб.
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 70 госта