Всеки пилот ще има право на една смяна за сезона
Пилотите от Формула 1 няма да бъдат наказвани след първата им смяна на двигател за сезона при повреда. Това се разбраха босовете на тимовете на среща в Париж. След влизането на правилата за използване на двигателите в две поредни състезания, наказанието за предсрочната им смяна преди и по време на квалификацията стана изместване с десет места назад на стартовата решетка. В писмо на президента на ФИА Макс Мозли до отборите се съобщава за новата промяна в правилника преди предстоящия сезон:
"Беше прието единодушно, че всеки отбор може да направи смяна на двигател един път по време на сезона за всяка от своите коли, без да претърпи наказание."
Новото правило все още се нуждае от одобрението на Световния автомобилен съвет на ФИА преди началото на сезона.
Макларън удължи договора на Хамилтън до 2012 г.
"Мога да остана в отбора до края на кариерата ми"
Тимът на Макларън-Мерцедес удължи договора на Люис Хамилтън с още пет години. Това потвърдиха днес от "Сребърните стрели", което значи, че той ще остане там поне до 2012 г. Британецът преживя невероятен дебют и се превърна в най-добрия новак в историята на Формула 1. Той изпусна титлата, която му бе отнета от Кими Райконен за една точка в последното състезание от сезона в Бразилия.
"Много се радвам от удължаването на договора ми с Макларън-Мерцедес до 2012 г.", сподели Люис. "Независимо че миналата година беше първа за мен в тима, аз съм свързан с Макларън и Мерцедес-Бенц от 1998 г. и чувствам, че няма да имам проблем да остана в отбора до края на кариерата ми. Предстоят ни много предизвикателства, но за сметка на това разполагаме с най-силния екип, който може да донесе пилотската и конструкторската титла през 2008 г.", завърши англичанинът.
ФИА слага таван на бюджетите във Ф1
Очаква се ограничение от 150 милиона долара за сезон 2009
В писмо на президента на ФИА до босовете на тимовете във Формула 1 Макс Мозли потвърди, че предложението за таван на бюджетите ще влезе в сила от сезон 2009. Планът е бил представен на 11-те тима на закрито заседание в Париж на 11 януари. Очаква се ограничението на парите, с които ще разполагат екипите за един сезон, да бъде около 150 милиона долара. Това трябва да се постигне чрез значително намаляване на разходите. Ограничението няма да засегне разходите по разработка на двигателите, заплатите на пилотите и шефовете и отделяните пари за промоции и маркетинг.
Мозли също се надява да бъдат приети нови ограничения за работата по колите във въздушните тунели и за компютърно генерираните разработки. Той добави също, че след намаляването на "замразяването" на развитието на двигателите от десет на пет години, се надява да се представи напълно нова Формула 1 през 2013 година. Предложенията на автомобилните концерни за агрегатите след 5 години би трябвало да бъдат представени до 1 януари 2009 година.
Както е известно, преди няколко дни ФИА и шефовете във Формула 1 се разбраха да намалят забраната за развитието на 2,4 литровите V-образни 8-цилиндрови двигатели от десет на пет години и така сега тя тече в периода 2008-2013 година. След тази дата, моторите трябва да бъдат по-лесни за обслужване и с по-ниска цена от използваните в момента.
Техническият съветник на ФИА Тони Пърнел и представители на тимовете ще се срещнат отново в Париж на 31 януари. Тогава би трябвало да се вземе решение за тавана на бюджетите през 2009 година и по възможност за сезони 2010 и 2011. Макс Мозли иска крайното решение да бъде одобрено до 30 юни тази година. В противен случай, британецът заплашва екипите с много по строги мерки за намаляване на разходите.